Falskhet, vänskap och glädje...

Jag var inne och skulle träna idag och klarade av ca 15 minuter sen fick jag huvudvärk. Blir en skön promenad istället i den vackra vårsolen.. not!

Förut skrev jag alltid bra och viktiga inlägg om livet och samhällets och personers beteenden mm. Det blir ett litet sådant inlägg här idag.

Falskhet

Det finns inget värre än falska människor. I mina ögon har de en svaghet som är så stor att skitsnack är prioritet i deras liv för en viss överlevnad. Varför gör man så att man vänder kappan efter vinden? Varför säga en sak till den ena och en annan sak till en annan? I många fall kan de vara rädsla för vad personen man snackar skit om ska säga face to face, men också brist på dålig självkänsla. Är ni omringade bland människor av detta slag? Hur agerar du?

Vänskap

Vänskap är så viktigt och mäktigt. Man ska ta vara på sina vänner och titta upp och leva här och nu! Jag älskar mina vänner men är ganska dlig på att höra av mig och hålla kontakten, det är viktigt att bara för att man har mycket omklring sig i vardagen får man inte ta sina vänner för givet! Relationer måste vårdas och så är det bara!

Glädje

Att vara lycklig är livets mening! Att gå och gräma sig för saker och ting är inte lycka. att leva här och nu och glömma de förflutna och inte oroa sig för morgondagen är ett stort steg att klara av men som också oftast innebär just lycka. Att vara glad och positiv är ett val vi alla väljer! Du väljer själv hur du vill vara! Ingen annan ska påverka dig utan ditt godkännande, du har styrkan att själv välja glädje.

 

Några livsmeningar som är viktiga varsågoda;)

Nu blir de promenad!

 


Kommentarer
Postat av: Karin G

Skulle dö för dina ögon Erica! Sjukt fina! Kram

2010-04-13 @ 20:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0