Bullbak, hosta och klokhet!

Jag lagade den där goda maten igår, den blev faktiskt det..GOD! Hör och häpnad haha. Efter det fick jag blodad tand i köket och började baka "Supernyttiga kanelbullar" gjorda på dinkelmjöl istället för vetemjöl och som fyllning använder man kesella och vaniljsocker istället för smör och vanligt socker. Vet inte om de är sådär supernyttiga eftersom jag ändå tröck ca 7 stycken under hela kvällen haha:) De vart så goda bara, kunde ju inte låta bli.

På kvällen igår började jag att hosta mer och mer, har fått sån astma nu också så de känns inget kul.. har ingen feber eller så ont i huvudet nu för tillfället iallafall så de känns ju skönt det.
Pratade i telefonen hela kvällen igår, Pepptalk och annat :)Jag blir glad när mina vänner vänder sig till mig med frågor som är viktiga och för tips och råd. Jag kanske är ganska bra och erfaren av sådant?:) Jag har ju läst hur mycket må bra böcker, relationsböcker och livsglädje föreställningar jag sett är många!De är som jag brukade säga på mitt förra jobb til en kollega där som retade mig för att inte vara världens smartaste i alla lägen haha.. Jag sa alltid: "Jag kanske inte är så smart, men jag är Klok!" Jag gilar det uttalandet på nått sätt för de stämmer n og in på mig ibland, visst kan jag vara smart med men oftast när det gäller djupa frågor saker känslor och hur man bör leva på bästa sätt, så är nog jag kanske klok och vis vad gäller de frågorna som verkligen betyder nått. Däremot kan jag vara heelt off och borta vad gäller matematik, pluggande och kluriga gåtor/frågor mm.

Åå vad jag längtar tills jag blir bra i halsen och lungorna, vill faktiskt börja träna! Jag vet att de inte är kanske likt mig att längta till att svettas haha men nu gör jag verklgen det, sen jag började på SATS så har de nog växt fram en träningsglädje mer nu än någonsin=) Det är ju verkligen positivt!
Så när jag återvänder till friskheten och dess krafter(haha älskar att skriva såhär fjantigt ibland) så är de bara att packa väskorna mellan arbetspassen och träna och kämpa=)

Nu ska jag få i mig nått hade jag tänkt de brukar jag aldrig ha några problem med om man säger så, jag är väl typ den matfriskaste personen du kan tänka dig. Men för tillfället mår jag lite illa.. kan de va de där 7 jävla bullarna igår som spökar?


En fin sommarbild sen i midsomras!Ska nog färga lite slingor eller fixa nått med mitt hår för jag tyckte de var fin färg där.. har också fåt tanken att sätta i löshår igen, jag vet att många inte tycker så men jag älskar tjockt fint lockigt som rakt hår, och långt framförallt. Ni som sett KENZAS blogg och sett hennes hår.. ni vet isåfall hur jag skulle vilja ha mitt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0