Sjukskriven



Jag befarade det värsta då natten och gårkvällen bjudit på ett helvetiskt hostande och svettande.. Imorse var jag sämre! I halsen i varje fall, dock ingen feber men den kommer väl? Hope Not! Så det första jag gjorde i morse var att ringa till Vårdcentralen eftersom de gått ett tag nu och de inte går över utan tvärtom blir värre. Då var det en kvinna som frågade hur jag hade mått de senaste dagarna osv, jag berättade och hon började tjata om tabletter för hostnedsättande som fanns på apoteket.. jag sa det att jag har snott cocilana utav en nära (fast man inte får det) och de är en stark hostmedicin som man endast bör ta på kvällen så man somnar bra och löser upp det värsta. Jag sa också att hostan är värre och eftersom jag har Astma så är jag i riskzonen för svininfluensan(farliga varianten) Hon bokade in mig 2 minuter senare hos en läkare, jag fick typ rusa dit. När jag kommer fram så säger hon i kassan typ, här(ger mig en vänte lapp) sätt dig ner o vänta i "provrummet". Va? ska jag ta prover?sa jag. Ja det står det här säger hon tanten.. Ok säger jag som är LIVRÄDD för blodprover!! Sitter där typ 10 min, reser mig sen och säger till tanten: Du varför sa ni inget när jag ringde? Jag menar jag vill inte ta blodprov jag är liksom lite rädd för det..(mesig jag vet)och blodprov tar man väl inte bara sådär?? ...Jaja jag är ny här(inhoppare) så strunt i de och gå till de andra vänterummet istället! säger hon. Jaha tänkte jag, seriöst allt verkar:) Sätter mig i andra vänterummet och då kommer min läkare.. Jättebra trevlig kvinna(för en gångs skull) Så fick jag all hjälp jag behövde och hon skrev en v åt mig att vara hemma. Fick även nya recept av henne på både cocilana och Astmamedicin! Jag berättade för henne att jag skulle tagit blodprov fast jag inte visste det.. hon sa det att de inte var ett vanligt prov utan ett ganska jobbigt prov där man kör ner en slang genom näsan, suger ut slemmet, sköljer sen me vatten mm. Hon sa att jag inte behövde göra det utan de var för de patienter som ska direkt till sjukhuset sen eller de som har grov svininfluensa eller de som verkligen är i farozonen för att de kan gå illa.

Så nu är jag hemma, ska hämta mediciner och lite grejer hos Elin sen mamma skjutsar mig fram och tillbaka.. snällt av henne verkligen!Så ska jag kurera mig rejält nu. Förstå att de suttit i så länge och lär göra de ett tag till.. förstår inte varför eller jo de gör jag ju, svininfluensan och dessa tider. Var faktiskt riktigt orolig i morse för min andning under gårkvällen blev sämre av hostan, så hörde jag att om man hade astma som sagt var de inte bra.

Skönt att ha kollat sig nu iaf, eller kollat och kollat.. de lyssnar och tittar!Men nu kan jag vila verkligen utan att kanske vara för orolig osv. Synd att jag inte kan träna:( inte jobba:( och inte umgås me nån:( fy...

Nu ska jag vila lite. P&K

Kommentarer
Postat av: Nellie

Stackare! Krya på dig :)

2009-09-17 @ 13:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0