Storseglet/Matatant-Uppsats;)



Vi var ute å sprang förut i vrinneviskogen! Jag är så glad att jag kom igång.. imorn är de bara att springa igen lätt. Kom hem och Ante lagade en superdupergod middag/lunch:

Ugnsstekt sötpotatis
Stekt Kycklingfilé
Vitkål och spenatsallad med avocado och vinegrett
Kall sås på lätt creme fraiche och vitlök

Dryck blev Cola Zero.. Me like! Så denna dagen har börjat bra och jag känner mig inte så stressad som jag brukar göra å de är nog de bästa! Jag längtar till o med efter att starta i sthlm och själv känns inte som hela världen längre, utan lite förväntansfullt å roligt att kunna umgås med mykt vänner och träna ordentligt! En rolig och intensiv start på hösten som är väldigt positivt!

Skönt att slippa vara matatant mer, fy fan vad de jobbet fick mig att känna mig dålig! Alltså en sak om man gör de anna gör men jag var i sallad å disk som är de lägsta, samtidigt som kockerskan och jag inte funkade ihop alls. En person som verkligen fått mig att gråta om nätterna men också en person som jag lärt mig så otroligt mykt av! Så idag ser jag på det jobbet med tacksamhet. Privata stunderna då vi inte jobbade så att säga har jag nog inte skrattat så mycket i mitt liv som just då och där!
Så även om jag inte passade in där eller gick ihop me kocken jobbmässigt, så hade vi sjukt roligt den övriga tiden och den är jag glad över! Det känns till o med som att jag kommer att sakna det:)

Äna,Erik och Linkan.. de tre musketörerna liksom. Vi var verkligen varandras fiender ibland men när de väl gällde så höll vi ihop på nått sätt.. Anna e klart kommer alltid att vara min vän för livet och inte vilken vän som helst!! Men de sidorna jag visade på jobbet är sidor jag inte önskar en jävel få se.. och dom fick min goa Anna se. Men ibland var de nog ömsesidigt hehe:)
Och Linkan, hon är nog den ända person/kollega som sett mig så förbannad, arg, irriterad på just henne. Hon är den ända person jag skrikit på och sagt elaka saker till men ändå fungerat sen ihop med efter omständigheterna. Två människor Natt och Dag som ses varje dag så tidigt att man knappt vaknat.. Ingen bra idé!! Hehe
Men idag kan jag tänka på allt roligt vi haft och fan vad jag kommer sakna alla våra svordomar, annas grova meningar, linas rodnader, min "snällhet" mot snorungarna, och alla härmningar från bonde söker fru "magnus"..

Så med detta vill jag bara säga att jag aldrig kommer skratta så mykt i mitt liv som på skolan med er! Vi må ha vart sura ,griniga whatever.. men i de stora hela så har skratten och glädjen tagit över! Tack tjejer för en omtumlande 2008/9 jag har lärt mig sjukt mykt och återförenats med min vän för livet Anna och det är det mest värdefulla för mig!



Kommentarer
Postat av: anna

Gumman, vad glad jag blir när jag läser det här! Blir helt tårögd:) Tack själv för allting min fina vän<3

2009-07-28 @ 13:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0