What a feeling!

Jaha nu är jul och nyår över, men det har varit ett bra avslut på 2008 tycker jag.Kom hem igår från Stockholm efter att ha haft ett underbart nyår med våra vänner där.

Först åkte vi upp till Stockholm på Nyårsafton, vi checkade in på vårt fina hotell i stan där vi skulle övernatta i 2 nätter. Vi slappade lite, tittade på tv och mös och efter någon timme gjorde vi oss iordning inför kvällen.Jag hade min nya klänning med rosett från Monki och ett par svarta mocka pumps som jag köpt för längesen men typ aldrig använt. Ante hade kavaj och skjorta, riktigt snygg var han. Sen gick vi till Mange och Emilie på fördrink kl 19:00. Där var det vi fyra, Nellie & Lundh, Ulf, Tobbe, Opus & Alinn, och ett annat par. Jättetrevligt och roligt! Sedan vid 20:30 gick vi alla till Grill, en restaurang på Drottninggatan som kocken Melker äger. Där åt vi fyra rätters middag som var UNDERBAR om ni frågar Ante och de andra finsmakarna, men jag själv är ju lite speciell så jag tyckte det var fint och vissa rätter var goda!
Här är den fina menyn:
Förrätt: Sallad på kryddrökt tonfisk,avocado och avrugacaviar
Förrätt: Hummer Thermidor med fänkålssallad
Huvudrätt: Träkolsgrillad kalvrygg med tryffelbearnaiseoch grönsparris
Efterrätt: Choklad dôme med åkerbärssås



Det var verkligen exklusivt som ni ser och var värt varenda krona ändå! När vi sen hade ätit tills vi storknade så var det dags att gå ut för att se fyrverkerierna på tolvslaget. Vi gick upp på något "berg" en bit ifrån restaurangen där vi inte var ensamma.Trevligt. Efteråt gick vi tillbaka ett tag och de andra drack lite drinkar och sedan gick vi hem.
En jätte härlig kväll som var alldeles lagom. Och vi har alltid så trevligt och roligt med alla de människorna:)

Dagen efter när vi vaknade så var det självklart en JÄTTE stor hotellfrukost, såå gott, jag åt typ 5 mackor. Sen gick vi upp på hotellet och vila lite och såg på tv, fixade oss sen och så kom Mange och Emilie bort till oss på hotellet. Vi gick då en promenad till mc donalds och fikade(inget annat var öppet nyårsdagen) och efter det så gick vi på bio! Madagaskar 2. Bra men se den på engelska!
Sen var vi såå trötta så vi gick hem till Dom och spelade Guitar hero hela kvällen, skitkul jag älskar gitarr o trummor.. att sjunga suger verkligen! Skitsvårt!
Sen höll jag på att dö av trötthet så Ante och jag pallra oss hem vid 21:30 typ och sov en natt till på hotellet. På morgonen var de frukost igen och dags att packa ihop våra grejer. Vi checkade ut och åkte hem till Emilie och Mange. Jag hade nämligen bestämt mig dagen innan för att följa med Emilie och hennes tjejer på tjejdag, middag och utgång! Så Ante väntade hemma hos dom medan Mange jobbade och Emilie och jag åkte t-banan och mötte tjejerna Sara och Tiffany på stan. Vi gick på stan och shoppade och åt på Kungshallarna(mm vad god och fet mat jag åt hehe) sen gick vi till Weekday där de hade rea på cheap monday jeans bland annat och jag hittade värsta snygga kapet!! för 200:- med lila sömmar.Blev kanonglad för mina jeans är typ sönder. Sen åkte vi hem till Emilie och började göra iordning oss inför kvällen, lagade mat och pratade... jättetrevligt. Sen gick vi till underbara bar på söder, ett trevligt ställe där jag tror elin och malin brukar hänga ibland med:)
Vi mötte upp Tiffanys syrra o hennes kille så var vi ett gäng där hela kvällen och pratade och hade trevligt, blev tyvärr ingen dans för de var ganska lite folk plus att jag var superdupertrött. Vi åkte t bana hem så mötte våra älsklingar oss där för de var äckliga människor på¨t banan! Usch! Men där stod våra killar så söta o "hämtade" oss:)
Sen sov vi över där och dagen efter åkte vi hem. Malin s åkte med oss också så de var kul att få lite sällskap!
Så nu är vi hemma och imorn ska jag jobba lite granna, blir nice. Får se vad måndagkvällen erbjuder för ståhej.



Igårkväll såg vi Batman jag och älsklingen, se den ni med.. the dark night. Jättebra!
imorn är det träning och lite normalare kost som gäller, har ätit onyttigt nu sen innan jul.. de är det som är jul liksom=)

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0