Respekt,en wierd klasskamrat och en god stroganoff

Jag är alltid så himla snäll(tycker iallafall jag själv) nej men så är det, vinner man på de eller uppfattas de som osjälvständigtså att säga?Alltså kan de uppfattas som mesigt än att vara lite hård och då uppfattas de som att man står på sig?Jag tycker isåfall att det är hel fel. Jag tycker att man kan vara en person som står på sig och har pondus för det men ändå är snäll, menar att man inte behöver vara kall eller kort för att verka ha pondus eller vara förmer än nån annan.. eller har jag fel? Ajja tänkte bara för det stör mig om det är så. En gång i skolan som ex. hade vi en tjej som var bitter och sa rakt ut vad hon tyckte.. de kunde såra människor, men alla sa bara att hon var sådan och att man liksom fick ta det. Jag känner då att om jag är snäll eller (som liksom inte ens skadar nån)osäker eller rädd eller glad eller hjälpsam..varför accepteras inte jag för den jag är då? Jag har ju inte ens då gjort någon illa medan den person som är rak och "ärlig" t.ex klasskompisen, sårar andra. Hon har helt plötsligt rätt till att vara den hon är och alla ska acceptera henne. Medan jag som är snäll och kanske för "mesig" känslig whatever, måste ändra det om de inte passade nån annan. Tycker det är så konstigt, men världen kan vara konstig. Kolla de som blir mobbade till exempel, de får inte samma respekt som mobbaren får (respekten kommer bara ur rädslan av personer men ändå).Alla människor ska respekteras lika mycket så länge man inte gör någon illa eller är dum. För alla människor är olika.

Ajja, by the way åt jag en god strogge(korvstroganoff) idag=)
Ska försöka pallra mig ut på en promenad sen också, gå av sig lite av julbordet och allt jävla godis man ätit haha, nejvärs men skönt att komma ut lite.
Ikväll blir det lugnt, ska se på tv, kanske till mamma för en guitarhero spelning men får se=) hehe
en kaffe om inte annat.

Ska kolla i Ellos katalogen nu, se om de finns nått.

Puss o Kram mina Vänner!


Kommentarer
Postat av: elin

i know det är sjukt.... var den du är du är en jättebra person! puss

2009-01-08 @ 20:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0