Why?

Mitt nya ordval.. Jämt istället för att säga varför? Så säger jag Why? Why säger jag så då? Jo för att det låter kanske roligare på nått vis, jag vet jag e Wierd(där kom ett sånt ord till) but hey thats me haha! Så nu några Why's som är underliga.

WHY?
- Säger man alltid att man är trött och gäspar när man inte vet vad man ska säga?
- Är det så gott med godis och inte nyttigheter?
- Luktar äldre så äckligt?(oftast speciellt på bussar)
- Finns ens östgötskan? Hjälp oss!
- Är vi dom enda som skäms för vår dialekt och ingen annan?
- Måste livet ha nergångar, helt onödigt.
- Är jag som en pensionär?
- Är det så tråkigt att städa?
- Finns det onödiga små kryp..
- Finns det vänner som kommer och går?
- Är vissa människor så otrevliga och elaka?
- Är det så roligt att leka med döden? (För vissa) Typ köra föööör fort..
- Finns mobbing?
- Skryter vissa människor så förbannat...Why??

Visst är det underligt! ja så här kan jag tycka iallafall, ni håller kanske med om någonting..

Nu när jag ändå är igång och klagar så kan jag lika gärna ta upp en irriterande grej fast som nästan alla tjejjer säkert känner igen sig i.
Utseendefixering! Är det inte jobbigt ibland? Jag tycker det iallafall men även så är jag väääldigt utseendefixerad själv. Får typ panik om man gått upp lite i vikt, eller om man har fåt finnar eller inte har några snygga kläder eller hår smink whatever!! Är det inte så eller så säg? Men visst e de kul.. till en viss gräns.. tills man känner sig ful värdelös osv. Det sjuka är att många känner så pga utseendet. men det är ju insidan som räknas?? Eller? Det har jag fått lära mig sen barnsben men vad hände.. gick man en annan väg själv sen ändå? Eller är det media som styr landet/världen? ytligheter är de människan tycks leva efter idag! medan våra ögon dras till Victoria beckhams artiklar så svälter barn i andra världen.. Life is a bitch som en vän brukade säga och det låter töntigt men visst har det nån mening? eller är jag helt ute och cyklar.

jag säger inte att jag INTE påverkas av mode, hår, smink och smalheten och allt därtill, tvärtom.. jag tycker det kan vara fett påfrestande, medhåll någon som känner samma?? Skriv i såfall det!

Alla är ju underbara??

Kommentarer
Postat av: Elin

det är så sant så.... man vill känna sig snygg hela tiden och blir på dåligt humör om man inte känner ig så.. oftast iaf. it sucks.

2008-03-15 @ 13:52:27
Postat av: slem

ja, åt helvete med skönhetsidealen (shoppinghysterin också för den delen).. och regeringens utsugarpolitik, tjafset om växthuseffekten och kriget i irak nu när jag ändå är igång :)

2008-03-16 @ 02:34:07
URL: http://slem.blogg.se
Postat av: Anonym

blogga då!!!!

2008-04-11 @ 18:51:12
Postat av: Rebecca

Håller helt med, allt kretsar bara kring utseende och kroppsideal idag

2008-04-15 @ 08:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0