New shoes

Jag ska köpa ett par stövlar i äkta skinn från Blocket världens klipp alltså och jag hoppas nu att de blir bra. Jag betalar bara 450:- inkl frakt och de är som sagt äkta skinn och jättefina. Det är det smartaste man kan göra tycker jag inför ett köp som ändå kan kosta lite. Alltså att kolla på Blocket  eller Tradera först och kanske tjäna in ganska mycket pengar. Jag köpte bland annat min Gucciväska(äktheten kollade jag noggrant upp innan) och Louis vuitton för mycket bättre priser än i affär.
Jag undrar alltid hur människor har råd med att shoppa jämt och dyra saker om inte annat speciellt när man är ung. Jag har fortfarande inte kommit fram till svaret men jag kan tänka mig att många bor hemma, eller rent av får hela tiden av sina föräldrar. Vissa har inte någon speciellt dyr bil etc. Men jag jobbar är sambo har bil räkningar. Så för min del tycker jag att det är bäst att kolla second hand i första hand när det gäller jackor, skor och väskor. Sen ska jag väl vara ärlig att säga att jag är den uslaste människan i världen på att spara pengar det bara går inte. Är det någon som har nått spartips så är ni välkomna att ge råd för jag bara kan inte.

Nu ska jag laga mat, enkel mat men så god tycker jag. Kycklingfilé som jag först lagt i marinad vitlök, sedan steker jag bitarna och gör couscous till det mums. Jag vet att det låter torrt och så men jag gillar att känna smaken av kycklingen som är marinerad och couscousen som jag bara älskar. Jag behöver faktiskt ingen sås till det (fast att jag annars skulle kunna leva på sås;) Hoppas att det blir gott. Jag har ju inte ätit något än, eftersom jag fortf är sjuk och inte har samma aptit..Kommer att vara hemma imorgon med från jobbet så att jag frisknar till ordentligt! Nu börjar det bli långtråkigt hemma kan jag lova och jag vill ju jobba och få ihop bra med timmar.. hoppas de blir att jobba över mycket nästkommande månad så att jag får ihop lite bra lön iallafall=)

På lördag blir det förhoppningsvis såå roligt. Först kl 18:00 ska vi till Durkslaget för att fira Ann och bjuda henne på middag vilket kommar att bli så roligt framförallt att träffa henne för det var ju ett tag sen sist. Sen ska vi ha förfest/fest hos oss så får vi se hur länge vi blir hemma och om vi sedan fortsätter ut i staden,det kommer att vara mycket folk ute får vi hoppas då IFK gått upp i allsvenskan ju. Den här helgen ser jag fram emot massor bara jag blir frisk.. men de känns bättre.

Nu ska jag laga min mat sedan se klart på våra bästa år haha det är det bästa jag vet( jag vet nu att alla som känner mig väl tänker direkt på fingermariekex och marianne karameller) Jag vet att jag är en tant;)

P&K

Kommentarer
Postat av: Elinpelin

haha du är så rolig gumman. tyvärr så kan vi nog inte komma på lördag det blir så mkt med alla hundar :( men en annan gång snart!! det enda spartips du behöver är detta enkla: AUTOGIRO. kan inte bli lättare, du minns inte ens att pengarna förs över till ditt sparkonto. BÖRJA NU det är värt det jag lovar! /the queen of saving ;) krya på dej!

2007-10-24 @ 22:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0